Tarteka
agertu ohi den eztabaida da, baina beti airean dagoena, profesionaltasunarena
kontalaritzan. Nor ote profesional? Zer da profesionala izatea? Irtenbiderik
gabeko bidea dirudi askotan, norberaren definizioa gailentzen delarik
normalean. Hala ere, ez da makala auzia. Izan ere, bi aldetatik uler daiteke
profesionala izatea. Alde batetik, kontalaritza ofizio gisa duenarena; eta
bestetik, lana ondo egina izatearena. Askotan elkarren kontra daudela dirudien
arren, batak ez du bestea kentzen. Baina arazoa ez da amaierarik gabeko
eztabaida hau, bestelakoa baizik.
Zer
gertatzen zaio, ordea, ipuin kontaketa ofizio gisa daukanari? Ofizioa diot
bizibidea hori denean. Aipa genezake alde administratiboa, alegia, zergak eta
horren inguruan ematen den auzia. Administrazio publikoa kultur mailan ia
ugazaba bakarra den aldetik, zer-nolako baliabideak jartzen ditu kultur
sortzaileen lana ahalik eta prekarietate txikienean egon dadin? Ikusi dugu,
kultur aurrekontuak murriztu eta ordainketak atzeratu, esaterako. Hori guztia,
labur esanda.
Bestalde,
zer-nolako irudia dago zabalduta jendartean kontalarien gainean? Gutxi
gorabehera ia denbora-pasa gisa egiten den jarduna eta batez ere, haurrak
dibertitzeko baliagarria dena; eta jakina, horretan sos handirik ez du merezi
gastatzea. Gainera hori ez da lana, afizioa baizik. Baina guztiok gure lana
ahalik eta ondoen egin dezagun eskatzen digute, Jainkoak emandako ahalmena
balitz bezala.
Profesionaltasuna,
aipatu bi aldeetatik, guri eskatzea normala da. Baina gure aldetik ere «profesionaltasuna»
eskatu beharko genieke gure ofizioaz ari direnei ere.
GARA egunkarian argitaratutako zutabea
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina